Libanon als potentiële incentivebestemming

Jaap Maarse: “Ik heb een voorliefde voor bestemmingen met een randje. En Libanon is dus typisch zo’n bestemming. Mijn eerste gedachte toen ik de uitnodiging van het Libanese Ministerie van Toerisme ontving was: Libanon? Nee, echt geen bestemming voor incentivereizen! Dan laat je het nog eens bezinken en slaat je houding om naar: Wat zou het geweldig zijn als ik Libanon en Beiroet zou kunnen aanbieden!”

Libanon was decennialang in het nieuws vanwege bombardementen, aanslagen et cetera. Maar het is ook het land dat bekend staat om de geweldige gastvrijheid. Deze gastvrijheid is een prachtig fundament onder de zich ontwikkelende MICE-markt.

Het land herstelt zich bijzonder snel van de oorlog en dat zie je met name door de groei in uitstekende hotels die volledig up-and-running zijn. Bijna alle ketens zijn weer vertegenwoordigd in Beirut. Meteen in het verlengde hiervan: de Libanese keuken is dé toonaangevende keuken van het Midden-Oosten. Bovendien is Beirut een echte partystad. Stijlvolle landhuizen midden in Beirut zijn daarvoor prachtige venues.

Buiten Beirut zijn er tal van extreem oude steden en locaties te bezoeken. Google even op Byblos, Baalbek en Bekavallei en er gaat een uitermate interessante wereld voor je open.

Libanon heeft veel potentie als nieuwe MICE-bestemming. Voor wie echt wat anders zoekt is dit nu nog onbekende land een geweldige mogelijkheid. De doorsnee opdrachtgever zal de burgeroorlog in Syrië, het land aan de andere kant van de bergen, echter een belemmering vinden. Is die eenmaal over dan gaat het ongetwijfeld heel hard met de MICE-markt in Libanon. De eerste stap is gezet.