Leuk!
Geslaagd!
Gemakkelijk!
Het grootste aanbod events en incentivereizen
  

Home » Nieuws » Persbericht personeelsreizen 2010-2011

Persbericht personeelsreizen 2010-2011

Persbericht personeelsreizen 2010-2011

11 januari 2011

Het jaar 2010 liet een voorzichtig herstel zien voor de Nederlandse markt van incentive- en personeelsreizen. Was 2009 nog een jaar met een terugval van maar liefst 40%, afgelopen jaar werden er weer méér reizen verkocht. Dat maakte het online incentivebureau Incentive-Direct.nl uit Haarlem bekend. 



Markt trekt aan
“Bedrijven zaten midden in reorganisaties, hadden de middelen tijdelijk niet of vonden het politiek niet verstandig om met personeel of relaties naar het buitenland te gaan” aldus Jaap Maarse, managing director van de incentivereis specialist. “De reizen die we nu organiseren hebben vaak een meer zakelijk karakter: er worden bijvoorbeeld één of meer meetings in het reisschema geprogrammeerd. De klassieke incentivereizen voor verkopers die hun verkooptarget gehaald hebben verdienen zichzelf gemakkelijk terug en zijn dan ook nooit gestopt.”  

Bestemming Lapland runner-up
Ook waren er opmerkelijke verschuivingen in de reisbestemmingen. Terug van weggeweest is Lapland, in de jaren 90 een echte incentiveklassieker. Berlijn was in 2010 de meest populaire bestemming en dat is niet verwonderlijk. Het is een betaalbare, trendy stad met interessante activiteiten en weinigen blijken er al geweest te zijn, ook altijd een voordeel. Spanje blijft veel gevraagd, met name vanwege het warmere klimaat en de prettige mediterrane sfeer. Andalusië en Valencia zijn terug te vinden in de TOP 10 maar Barcelona doet het ook nog steeds goed. De geheide succesbestemming Boedapest zakte in 2010 juist weg naar de 10e plaats.  

SGR meer gevraagd
Gevraagd naar de trends voor 2011 antwoordt Maarse: “We merken dat de groepen weer groter aan het worden zijn. Dat is gunstig voor de prijs per persoon die dan meestal daalt. Verder verwachten we veel van de nieuw ontwikkelde bestemming Slovenië dat een heel veelzijdig programma te bieden heeft: kust, grotten, stad, bergen en sneeuw. Aantrekkelijk voor incentives dus. Tenslotte denk ik dat onze opdrachtgevers steeds vaker om SGR-garantie zullen vragen en dat is natuurlijk alleen maar begrijpelijk”  

‹ Terug